O stea…

imagine preluată de aici

Povestea parfumată, jocul iniţiat de Mirela, mi-a adus azi aminte de un moment din tinereţe, când cineva s-a tot străduit să mă convingă că fără rime e mai uşor să-ţi reverşi sentimentele, ceea ce a avut drept urmare scrierea unei poezii despre o stea în cele două variante care urmează.

.

În serile când eşti departe,

Pe bolta cerului tu cată

O stea ce-ţi va luci aparte

Şi înspre ea cu gândul pleacă.

 .

Să ştii că steaua îţi zâmbeşte

Aşa cum eu zâmbesc spre ea.

Steluţa-aceea licăreşte

Cuprinsă de privirea mea.

 .

E o sclipire, numai una,

Din infinitul înstelat;

Afla-o-vei întotdeauna

De-nalţi privirea, deîndat’.

 .

Vom fi atunci din nou aproape,

Acolo, sus, pe-a noastră stea;

Vom fi trecut şi munţi, şi ape

Zburând cu gândul către ea.

 .

Iar dacă mica stea păleşte

Spre ea când ochii ţi-i ridici,

De-oriunde-ai fi, aici grăbeşte –

Te cheamă dorul meu aici.

10 iunie 1982

*
* * *

Când, departe de mine,

te va prinde înserarea,

alungă singurătatea.

Caută-mă.

Ridică ochii spre stelele cerului,

caut-o pe aceea pe care-o privesc şi eu,

în aceleaşi clipe,

de dincolo de stânci,

de dincolo de prăpăstii,

de dincolo de ape…

Caut-o pe aceea care strânge,

pentru tine,

lumina ochilor mei

şi cere-i să strângă,

pentru mine,

lumina ochilor tăi.

E o stea pe care o vei găsi

întotdeauna,

pentru că pe ea se întâlnesc

drumurile gândurilor noastre,

după ce au lăsat în urmă

şi stânci,

şi prăpăstii,

şi ape…

E o stea în lumina căreia

vei putea oricând să citeşti

chemările mele;

şi vei ştii când dorul meu

te imploră să vii,

trecând peste stânci,

peste prăpăstii,

peste ape…

11 iunie 1982

.
Despre „parfumul unui colţ de stea” au mai scris: Mirela, Teo, LunaPătrată, Lili, Sara, Lolita, Doru, Călin, Gabi, Gabriela-Elena
Închei cu un salut voios de… pinguitor pentru Vania, Gabriela-Elena, Andoxa, Rokssana, Stropi de Suflet

Despre Vero
Îmi place să scriu, dar e mai uşor şi mai rentabil să traduc ce-au scris alţii.

27 Responses to O stea…

  1. Pingback: Parfumul unui colț de stea (poveste parfumată) « Mirela Pete. Blog

  2. Mirela says:

    Îmi place mult cea fără rimă, dar nu e prima oară când găsesc poezia adevărată în sensul și frumusețea sentimentelor din spatele cuvintelor… Și totuși, poezia cu rimă are o melodie a ei și numai a ei. Ambele te poartă către stele!
    Mulțumesc Vero pentru acest moment de poezie, cu atât mai tandru cu cât ambele sunt scrise demult, poate într-o noapte înstelată. Weekend frumos, miau pupici lui Grișka! 🙂

    Apreciază

  3. g1b2i3 says:

    Dupa ce am vazut stelele si povestile lor parfumate, mi s-a facut dor de o noapte cu cer senin.poate imi vad steaua.
    Un weekend de vis!

    Apreciază

  4. Doru says:

    Mi-a plăcut cum şi-a găsit locul „deîndat” în stih!
    Mulţumesc!

    Apreciază

  5. Pingback: Poveste parfumata.Parfumul de Luceafăr | my heart to your heart

  6. Pingback: Parfumul unui colţ de stea | innerspacejournal

  7. lili3d says:

    Demult eu am optat pentru versul alb. Dar era cât pe-aci să scriu o poezie cu rimă.
    Îmi place mai mult cea fără rimă. Parcă exprimă mai mult…

    Apreciază

  8. Pingback: muzici cu parfum de stea | Colţu' cu muzică

  9. Pingback: “O rază fugită din chaos lumesc” | • Gabriela Elena •

  10. Pingback: Avanpremieră de primăvară. Life in pictures « Mirela Pete. Blog

  11. Fiecare stare sufletească ne dă noi emoţii deci fiecare poezie este unică. Citind-o pe fiecare în parte, sigur retrăieşti ceea ce ai simţit scriindu-le, chiar dacă a fost demult…

    Apreciază

    • Vero says:

      Ar fi frumos să fie cum spui, dar, în atâţia ani, timpul se aşterne ca o ceaţă din ce în ce mai deasă şi trăirile vechi par dintr-altă viaţa (poate chiar a altcuiva) 🙂

      Apreciază

  12. Pingback: Versuri… | Lunapatrata – Poezie,ganduri,muzica…

  13. CARMEN says:

    cea mai frumoasa poveste parfumata din aceasta editie! versurile tale pline de sensibilitate m-au emotionat profund.

    Apreciază

  14. Pingback: Spovedania | Ioan Usca

  15. Lolita says:

    Deosebite versurile tale! Visele de copila dezvoltate in cele ale unei iubite printre sclipirile stelelor…
    O saptamana frumoasa! 🙂

    Apreciază

  16. Pingback: cuvinte mici… cu efecte mari | Rokssana's Blog

  17. Da’, a noastra pe unde o fi, ca n-o vad? :))

    Apreciază

  18. cartim says:

    Minunata poezia ra !

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.