Poveste

Fotografie preluată de pe zang. ro

Motto:
A fost odată, [când mi s-a întâmplat] pentru prima dată

.

Varianta I: Poveste veche

.

Ştiu o poveste – veche…, ca lumea şi pământul…

O-ngână ritmic valul, l-acompaniază vântul,

O spun frunzele moarte, uscat foşnind în tină,

O cântă ciocârlia spre soare-n zori, senină.

.

Ştiu o poveste – tristă, ca noaptea fără stele,

Sau veselă ca râsul ce urcă înspre ele;

Şi limpede, şi clară, ca apa de izvor;

Şi-orice cuvânt dintr-însa poart-un crâmpei de dor…

.

Deşi-i poveste veche, într-una se repetă,

Strânge la mijloc viaţa prin forţa-i centripetă,

Iar forţa-i centrifugă aruncă des afară

Seminţe mii, din care se naşte viaţa iară.

.

Deşi-i poveste veche, în suflet se strecoară,

Îl umple cu mireasma-i de vis şi primăvară;

Şi-uneşte apoi în taină, printr-un sărut fugar,

O fată zâmbitoare cu un ştrengar hoinar.

.

Trăiesc povestea veche ca lumea şi pământul….

Simt că-mi cuprinde trupul, mi-ncătuşează gândul;

Dogoarea ei mă arde, parfumul ei mă-mbată;

Iubesc, cum alte fete iubit-au altădată…

17 ianuarie 1975


Fotografie preluată de pe nuntisipetreceri.ro

.

Varianta II: Povestea mea

.

Povestea mea e veche ca dorul şi ca gândul…

O-ngână ritmic valul, l-acompaniază vântul,

O spun frunzele moarte, uscat foşnind în tină,

O cântă ciocârlia spre soare-n zori, senină.

.

Povestea mea e veche ca munţii şi ca marea,

E veche ca azurul ce-mbracă-n vrajă zarea;

Povestea mea e veche ca norii negri, grei;

Povestea mea-i mai veche decât credinţa-n zei.

.

Povestea mea e veche ca razele de lună…

Dar nu e gârbovită de ani, căci nu-i bătrână;

E tânără ca roua ce cade peste flori,

Ca haina de zăpadă ţesută de ninsori.

.

Povestea mea e nouă ca dorul ce mă strânge,

În ochi îmi străluceşte şi îmi pătrunde-n sânge,

Îmi tot grăbeşte pulsul, mi-mbujorează faţa,

Mi-arată că-i frumoasă şi că e vie viaţa.

18-23 ianuarie 1975

.

Tema “a fost odată, pentru prima dată” a mai fost abordată azi şi de: papagigli, virusverbalis, Grişka, psipsina, scorpio72

Despre Vero
Îmi place să scriu, dar e mai uşor şi mai rentabil să traduc ce-au scris alţii.

29 Responses to Poveste

  1. Pingback: Pentru prima dată în faţa aparatului de fotografiat | Mustăţi lungi, gheare lungi

  2. papagigli says:

    Hmmm, mistoace amindoua, dar parca as inclina putin spre a doua. Aia parca mi-a ramas intiparita si nu pentru ca am citit-o ultima. Oricum, frumos concepute si foarte frumos scrise

    Apreciază

  3. Pingback: …Sfarsitul nu-i aici! | lunapatrata

  4. Pingback: Flori « Ioan Usca

  5. Pingback: Provocare papala-A fost odata pentru prima data. | cataratorii

  6. anowen says:

    bravo! frumoase amandoua. dar parca prima mi-a mers la suflet. desi, nici a doua n-as putea spune ca nu mi-a placut. prima, in schimb, mi se pare mai sensibila. dar si a doua e tot asa. deci: prima, dom’le! si a doua…

    Apreciază

  7. Pingback: Inocentul – 25 | Caius

  8. psipsina says:

    vero, eu nici nu mai ştiu care este mai frumoasă. mi-au plăcut mult amândouă aşa că nu-mi rămâne decât să le citesc, să le recitesc şi să zâmbesc.

    Apreciază

  9. Pingback: a fost o dată, pentru prima dată | psipsina

  10. Pingback: Parfumul Cenușăresei | Gabriela Elena

  11. Pingback: Tot de-ale mele, săptămâna asta (14-20.03.2011) | VERONICISME

  12. Diana Alzner says:

    Of, Vero! Citesc şi visez.

    Apreciază

  13. CARMEN says:

    Frumoooooos! Primavara si iubirea… scrise într-o zi de iarna 🙂

    Apreciază

  14. Povesti frumoase,placute stihuri..Deschide mai des cartea amintirilor si a viselor……

    Apreciază

    • Vero says:

      „Cartea amintirilor si a viselor” e run dosar cu destul de multe versuri, nu toate la fel de reuşite… Sunt curioasă în ce măsură pot găsi câte ceva pentru fiecare provocare papală 😀

      Apreciază

  15. Pingback: Trafic cu Hituri (runda 59) | Blogul lui Teo Negură

  16. Pingback: Promo – Palatul Vrăjitoarei – episodul 18 | Link-Ping

  17. Pingback: Astazi 15 martie 2011, Csibi Barna functionar public in cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice Harghita, l-a “spânzurat” pe Avram Iancu la – „Aşa păţesc toţi care greşesc împotriva naţiunii maghiare şi a secuilor” – Ce

  18. Pingback: Astazi 15 martie 2011, Csibi Barna functionar public in cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice Harghita, l-a “spânzurat” pe Avram Iancu – „Aşa păţesc toţi care greşesc împotriva naţiunii maghiare şi a secuilor” – Ce pa

  19. Pingback: Poveste de vis (27) | Blogul lui Teo Negură

  20. Pingback: despre judecarea aproapelui | Rokssana's Blog

  21. Pingback: Cuvinte din trecut – …şi noi ne iubeam prin mansarde… (amintiri ciobite) | Cioburi de chihlimbar

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.