Dacă… (Farmece)


Dacă aş fi fost o zână,
N-aş fi fost o zână bună.
Multe ierburi fermecate
Şi sub perna mea uscate
Aş fi strâns strivind în mână
Ş-apoi, dup-o săptămână,
Le-aş fi fiert în şapte ape,
Cu lacrimi amestecate.
Iar licoarea – descântată,
Bine fiartă, strecurată –
Ar fi stat trei nopţi cu lună
Sub o salcie bătrână.

Ş-apoi, într-o zi de vară,
De-ar fi fost pârjol afară,
Ţi-aş fi dat-o s-o bei toată
Să te răcoreşti oleacă.
Dar de-o beai, simţeai pe loc
Cum te-ncinge aprig foc;
C-arde dorul, arde tare
Când pătrunde-n suflet, doare
Când îşi sapă cale-adâncă,
Precum sapă apa-n stâncă.

Dar de beai licoarea mea
Sus mi-ar fi zâmbit o stea,
Şi-ar fi spus, cu grai de vânt,
Că n-ai să mă laşi nicicând
Şi că nu iubesc în van
Ochi-ţi verzi şi de viclean,
Fiindcă o să stai cu mine
Şi în vremea care vine;
Că eu nu m-aş sătura,
Gheorghe, de dragostea ta,
Nici de-am fi nemuritori
Bând licoarea mea de flori!

24 decembrie 1981

.

Şi asta mi-aş dori s-o pot face dacă m-aş mai naşte o dată… 🙂
Tema „dacă m-aş mai naşte o dată” a mai fost abordată azi şi de: papagigli, psipsina, virusverbalis, scorpio 72
 
Despre Vero
Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))

36 Responses to Dacă… (Farmece)

  1. Pingback: Dacă m-aş mai naşte o dată… | VERONICISME

  2. psipsina says:

    tare fain, zâna vero a versurilor! 😀

  3. Sper sa nu ma deochi citind-o… :))

  4. scorpio72 says:

    mi-a placut mult,vero.:))

  5. Pingback: Trafic cu Hituri (runda 58) | Blogul lui Teo Negură

  6. Pingback: Pentru tine, Lisa! (5) | Cristian Dima

  7. Pingback: Fântâna « Ioan Usca

  8. Pingback: Inocentul – 20 | Caius

  9. Pingback: Din ratiuni de securitate | Hai ca se poate!

  10. CARMEN says:

    o poezie delicata si emotionanta!
    sa ai o primavara minunata, împletita cu parfum, raze de soare si numai bucurii! 🙂

  11. Pingback: Un defect al femeilor | Gabriela Elena

  12. Pingback: In lipsa… | lunapatrata

  13. Pingback: Tot de-ale mele, săptămâna asta (07-13.03.2011) | VERONICISME

  14. Shayna says:

    Că eu nu m-aş sătura,
    Bade, de dragostea ta,
    Nici de-am fi nemuritori
    Bând licoarea mea de flori!
    Immmmmm, ce mult mi-a placut partea asta! 🙂

  15. Pingback: O palmă românească | Blogul lui Teo Negură

  16. Pingback: Luna patrata despre Luna plina | lunapatrata

  17. Pingback: Next top model | lunapatrata

  18. Pingback: Confuz? Scurt ghid de dezmeticire | Gabriela Elena

  19. Pingback: Melci, scoici, raci…craci | lunapatrata

  20. Pingback: Poveste de vis (26) | Blogul lui Teo Negură

  21. Descântai din prima tinereţe ca o farmecfăcătoare cu experienţă. A dat rezultate? 🙂

  22. CELLA says:

    no, așa DA! 🙂
    fain tare

  23. oare de ce mi-au dat lacrimile şi m-am înfiorat de duioşie?
    Minunat Vero!

  24. Pingback: Un defect al femeilor | Gabriela Elena's Blog

  25. Pingback: Iubeşte româneşte! | kiki cannavaro

  26. La mulți ani soțului tău! Să fiți sănătoși și să vă bucurați unul de celălalt! 🙂

Lasă un răspuns

