Frunza


Foto: Alex Mazilu

Motto:
„… contrastul dintre iubirea-aspiratie, iubirea-vis, iubirea-dorinta si iubirea care se confrunta cu realitatile crude ale vietii.”

www.dedragoste.com

.

Frunza verde, fericită,

Cu iubitu-i se mărită;

El e vântul, călătorul,

Nestatornicul, uşorul.

.

Verde-n straiu-i de mireasă

Râde frunza cea aleasă,

Frunza tânără, frumoasă,

Foşnitoare, graţioasă.

.

Mirele adie-uşor,

Legănând-o iubitor.

Străveziu îi e veşmântul

Şi ce falnic e el, vântul!

.

Numai ăst bătrân, copacul,

Tare-i supărat, săracul.

Fiice sute a avut

Şi pe toate le-a pierdut.

.

Frunze verzi erau, ca ea,

Şi frumoase, tot aşa.

Vântul le-a vrăjit pe toate,

Dar le-a părăsit, uitate.

.

Frunză verde, ce ştii tu?

Primăvara trece-acu’,

Vara fuge ca un vis,

Vine toamna cât zici pâs.

.

Şmecher, vântul azi te-alintă

Cu-astă adiere blândă.

Dar sosi-va iute toamna –

Lui ea-i e stăpâna, doamna.

.

Adierea lui cea lină,

Ce-azi e dor şi e lumină,

Fi-va şuier crunt şi greu;

Te va frânge, crud şi rău.

.

Vei cădea, de el purtată,

Frunză galbenă, uscată;

Te va afunda în tină

Cu suflarea lui haină.

.

Şi acolo, aruncată,

Poate-oi mai foşni o dată

Sub un pas uşor de fată

Ce visează-namorată.

.

Şi acolo, frunz-uscată,

Poate-oi mai foşni o dată

Sub un pas greu de bătrână

Cu toiagul strâns în mână;

.

A iubit şi ea odată,

Ca şi fata-namorată,

Ca şi tine, frunză verde,

Şi-a pierdut, cum tu vei pierde.

.

Şi pe ea a-mpins-o-n tină

Nepăsarea lui haină;

Şi acum, frunză uscată,

Ca şi tine, ea-i uitată.

.

Frunză verde, doar tu ştii

Sfârşitul care-ţi-va fi!

Vântul uită-l, uită dar

Nestatornicul hoinar.

.

Dar iubeşti prea mult, nu poţi

Din suflet să ţi-l mai scoţi.

Nu te-astâmperi, frunză verde,

Nu vrei adevăru-a crede!

.

Frunză verde, frunză verde,

Joci un joc ce ştii c-oi pierde!

Să te plâng, frunză uscată,

În noroaie afundată?

1 martie 1978

.

Despre contraste au mai scris: papagigly, psipsina, redsky, scorpio72, virusverbalis
Despre Vero
Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))

33 Responses to Frunza

  1. papagigli says:

    vero
    Hm, un joc, o adiere,

    toamna, toamna, mindra doamna,
    ruginie printre vii in miresme aurii
    frunza vie vestejesti,
    tinaru-l incaruntesti,
    rod si pirg lasi in cimpii
    in livezi pe deal si-n vii
    si-n cerdac aduci pe seara
    miresme coapte in vara 😉

    hey, mi-a placut mult ce scrisesi.
    frunza rasfatata-n vint, iubire, fior si gind

  2. Pingback: Provocare papala-Contraste | cataratorii

  3. Pingback: Ne-potrivirile mele | Blogul lui Teo Negură

  4. Pingback: Tot de-ale mele, săptămâna asta (21-27.03.2011) | VERONICISME

  5. Vero says:

    papagigli & scorpio72:
    Şi mie-mi place. acum, când recitesc ce-am scris cu mai bine de 30 de ani în urmă. E aproape ca şi cum aş citi versuri scrise de altcineva! 😛
    Şi sunt încântată dacă versurile astea le mai plac şi altora 🙂

  6. redsky2010 says:

    suna trist dar atat de real!
    totusi cu fiecare primavara se aprind sperante noi, fiecare frunza spera sa fie aleasa vantului pentru totdeauna 😉

    • Vero says:

      Am scris poezia ca pe un avertisment pentru mine însămi – la mine era primăvară şi îmi dădeam seama că mă îndrăgostisem de vânt! 😛

  7. Pingback: Contraste…comportamentale! | Redsky2010's Blog

  8. Pingback: Raţa – 5 « Ioan Usca

  9. Ai surprins bine agitatia mireselor:
    „Frunza tânără, frumoasă,
    Foşnitoare, graţioasă.: 🙂

    Deci vantul acesta nu este altceva decat un bigam. 😉
    Bietele frunze, daca ar sti, nu ar mai fosni atata…

    • Vero says:

      Vântul e mai mult decât bigam – e poligam! 😆
      Iar frunzele o ştiu – de multe ori; şi unora chiar le place să pozeze în victime ale iubirii, să-şi facă din asta un titlu de glorie… Aveam un exemplu în familie şi mă străduiam să-mi adun minţile, ca nu cumva să-i calc pe urme… (Şi am reuşit – probabil şi fiindcă sunt prea egoistă ca să mă sacrific :mrgreen: )

  10. Pingback: contraste | psipsina

  11. psipsina says:

    există şi la mine o atracţie, o fascinaţie a vântului. ea se repetă în scrierile mele şi o simt în viaţa mea. aşa că mulţam de avertisment. 🙂
    dar ce-mi place mult, foarte mult la tine este această alternanţă: niciodată nu ştiu la ce să mă aştept şi nici ce voi găsi. o singură certitudine: îmi place mult scrisul tău, fie că e vorba de palatul vrăjitoarei, de micul grişka, de cei 12 zombi care o însoţesc pe soacră, de poezii…

  12. Foarte frumoasa poezie..Mi-ar face placere sa mai scoti din tolba cate ceva, ca-s sigur ca mai ai p-acolo oarece.. :))

    • Vero says:

      O să pun aici, rând pe rând, toată tolba 🙂
      Da aştept să văd cum pot s-o-mpac cu „provocările papale” (jocul ăsta cu provocările îmi place grozax) plus că trebuie să-mi transcriu povestirile pe calculator, şi o fac şi eu printre picături 🙂

  13. Pingback: Angajat în depăşire pe şoseaua minţii | Gabriela Elena

  14. Pingback: Indicii anatomice | Caius

  15. Pingback: Cat costa viata unui roman? Oare China accepta dubla cetatenie? | Hai ca se poate!

  16. Pingback: Cu Ferdinand la “produs” | Gabriela Savitsky

  17. Pingback: Am nevoie să aud ceea ce inima ta spune despre mine | Gabriela Elena

  18. Pingback: Parerea altora. | Portocalamov's Blog

  19. Pingback: psi-words » contraste

  20. Matilda says:

    Reblogged this on ropot de secunde… and commented:
    Toamna şi frunzele lui psi mi-au adus aminte de poezia asta. Şi am reblogat-o.

    • vienela says:

      Bine ai facut! Altfel ar fi ramas ascunsa pe aici, nestiuta!
      Stii ce e dureros? Ca fetele care astazi sunt la varsta la care erai cand ai scris poezia, nu prea citesc si daca ar citi, nu stiu daca s-ar deranja sa inteleaga si sa invete ceva din aceasta lectie.

      • Matilda says:

        Aşa e…
        Pe de altă parte, în general vorbind, nimeni nu învaţă din experienţa altuia. Toţi credem că nouă nu ni se poate întâmpla – până când nu ne dăm cu capul de pragul de sus.

  21. Duios ca un cântec de lebădă al frunzei din astă toamnă.

Lasă un răspuns

