Nemurirea

Jacob de Gheyn II - Neptun şi Amphitrite (preluat de pe Wikipedia)

.

Tu, care porţi în mână tridentul de milenii

Şi stăpâneşti cu fală albastrele-ţi domenii,

Desigur ai palate imense de mărgean

Şi mii comori ascunse prin funduri de ocean.

 .

Alaiul tău te-urmează prin săli strălucitoare –

Căci aurul acolo vă ţine loc de soare –

Căluţii cei de mare se joacă prin grădini,

Stau doi rechini la poartă, ca doi străjeri bătrâni.

 .

Eşti fericit ca-n ceruri, deşi trăieşti în ape,

Dar des doreşti de stele să te găseşti aproape

Şi faci un semn alene, iar valuri se ridică

Pân’ ce de-a lor putere şi Cerului i-e frică.

 .

Mă-ntreb cum arăţi oare: Bătrân şi gârbovit?

Bărbat în floarea vârstei? Sau tânăr fericit

Să vezi mereu nainte-ţi sirenele graţioase,

Ce-ţi cântă şi-ţi aruncă ocheade languroase?

 .

Oricum ai fi, întruna vei fi cum acum eşti,

Căci ţi-e sortit ca vieţii tribut să nu-i plăteşti;

Anii nu lasă urme de fel pe a ta faţă

Şi suflul rece-al morţii pe tine nu te-ngheaţă.

 .

Dar eu îţi plâng de milă, tinere zeu bătrân,

Fiindcă asculţi de veacuri ce valurile-ngân’,

Fiindcă de veacuri peştii dansează pentru tine,

Fiindcă dintotdeauna ştiut-ai tot prea bine.

 .

Şi poate că odată Pământul va pieri,

Dar timpul roata mare în loc nu-şi va opri;

Iar tu, având alături doar luna mută, cheală,

Vei ştii că nemurirea-i eternă plictiseală.

 .

17 iulie 1974

.  .  .  .

Despre nemurire au mai scris: redsky2010, psipsina, papagigli, scorpio72, ALTCERSENIN, Cita

Despre Vero
Îmi place să scriu, dar e mai uşor şi mai rentabil să traduc ce-au scris alţii.

58 Responses to Nemurirea

  1. Pingback: Inspiraţie pe reţelele de socializare | Teo Negură

  2. Pingback: Şedinţa | Caius

  3. Pingback: Micul print | Rokssana's Blog

  4. scorpio72 says:

    Pe mine nu ma mai uimesti…scrii extrem de frumos.
    O zi buna,Vero.

    Apreciază

  5. Pingback: Provocarea -Nemurire | Cataratorii

  6. Pingback: De livore | Ioan Usca

  7. Parca ar fi o broderie de cuvinte! :))

    Apreciază

  8. redsky2010 says:

    m-am gandit la desenele animate cu ariel, micuta sirena, care avea o lume intreaga sub ape 😉
    ai o pensula vrajita cu care zugravesti atent fiecare amanunt. foarte frumos! o saptamana buna!

    Apreciază

    • Vero says:

      Asta a fost pensula mea vrăjită din adolescenţă 🙂 Nu-mi dau seama dacă între timp s-a perfecţionat sau s-a uzat, dar mă străduiesc s-o menţin cât de cât activă, ca să nu se…. ramolească 😀
      O săptămână bună tuturor!

      Apreciază

  9. Pingback: Nemurire | Redsky2010's Blog

  10. Pingback: nemurire | psipsina

  11. psipsina says:

    deci vreau să-l cunosc şi eu pe neptun! o fi plictisit? 😆
    frumoasă pensula ta din adolescenţă… frumos şi omul vero… care ne încântă mereu.
    o săptămână bună să ai!

    Apreciază

    • Vero says:

      Strigă-l pe Neptun când ajungi la mare. Iar dacă n-o să-ţi răspundă, spune una dintre poveştile din labirintul tău – atunci o să scoată sigur capul din valuri! 🙂
      O săptămână frumoasă!

      Apreciază

  12. anowen says:

    vero, esti o zeita a versului. fericita ca-n ceruri, oriunde ai trai, cu a timpului trecere, din vers ne vei inrobi.

    Apreciază

  13. papagigli says:

    Misto conceptul! Nu mi-a trecut pina acum prin cap ca demiurgii, care-or fi ei, pot ramine fara serviciu, in cazul in care Pamintul s-ar dezintegra :)) 😆

    Apreciază

    • Vero says:

      Mda, numai că, la vremea respectivă, nu m-am gândit că, demiurgi fiind, pot creea o altă lume, dacă de asta se alege praful. Deşi am o portiţă de scăpare: nefiind zeul suprem, poate că Neptun nu era dotat cu asemenea talente 😛
      Dar adevărul gol-goluţ este că iniţial n-am avut câtuşi de puţin intenţia să mă refer la nemurire. Am văzut un balet pe gheaţă care mi-a plăcut, şi în care apărea Neptun – şi m-am apucat să scriu aşa cum fac de obicei, adică fără să ştiu unde vreau s-ajung 😆

      Apreciază

  14. Pingback: „Un neam, un om, o chemare“ | Hai ca se poate!

  15. Pingback: nemurire | ECLIPSA DE MARTE

  16. Pingback: Trafic cu Hituri (runda 71) | Teo Negură

  17. Teo Negură says:

    Frumoase versuri, Vero, tu mai scrii, nu-i asa? Vad ca acestea sunt de dinainte chiar de a ma fi nasut eu 🙂
    Sa ai o zi frumoasa!

    Apreciază

    • Vero says:

      Nu prea mai scriu… Ultima mea poezie e pluguşorul motanului Grişka 🙂 – îl găseşti şi pe el aici. A, ba nu, mint, am mai scris, tot aici, şi 2 catrene despre poze din parc. Şi traduc versurile de care mă lovesc în cărţile traduse – dacă nu găsesc o traducere gata făcută.
      Şi cu proza lucrurile stau cam tot aşa: traduc din beşug şi nu scriu mai nimic. N-am timp, poate că n-am nici idei…
      După cum zice şi scurta mea prezentare de mai sus: „e mai uşor şi mai rentabil să traduc ce-au scris alţii”
      Plus că, pe vremea când scriam versuri, nu m-a încurajat nimeni să continui… Dacă pe atunci ar fi existat Internet şi bloguri, poate că lucrurile ar fi evoluat altfel în ceea ce mă priveşte…. Poate…

      Apreciază

  18. Pingback: From darkness… | androxa

  19. Pingback: Love is the drug… | androxa

  20. Pingback: Povestea Miţei Biciclista, curtezană bucureşteană din primele decenii ale veacului XX « Clipe de Cluj

  21. Pingback: Miercurea fara cuvinte – “bilete de papagal” | lunapatrata

  22. Pingback: Orice cale îşi are povestea ei | Gabriela Elena

  23. Pingback: DEXIGN. Thermos: logo, tipărituri, birotică « Mirela Pete. Blog

  24. Pingback: Miercurea fără cuvinte. A apărut cartea mea! Bucurieee! « Mirela Pete. Blog

  25. Pingback: Miercurea fara cuvinte..6.. | androxa

  26. Pingback: Miercurea. Fără cuvinte | Gabriela Savitsky

  27. Pingback: Strumming The Strings Of My Heart…. | androxa

  28. Pingback: Veiled in Stardust… | androxa

  29. Pingback: Evenimente la TIFF 2011 « Clipe de Cluj

  30. Pingback: Flutters…. | androxa

  31. Pingback: A solution for the dog problem in Romania…Warning..graphic material… | androxa

  32. Pingback: A solution for the dog problem in Romania…Warning..graphic material… | androxa

  33. Pingback: Hidden Mystery….. | androxa

  34. Pingback: Versuri rătăcite – Prietenul meu [pierdut], trandafirul… | Link-Ping

  35. Pingback: La pas, pe Platoul Cornești « Clipe de Cluj

  36. Pingback: Do you hear the sea…? | androxa

  37. Pingback: MARK POWELL…. | androxa

  38. Pingback: Strawberry time… | androxa

  39. Pingback: Dance me to the end of love.. | androxa

  40. Pingback: Mercurea fara cuvinte…7…Cool summer camouflage… | androxa

  41. Pingback: Words…. | androxa

  42. Pingback: Colored cover… | androxa

  43. Pingback: Crispy snacks… | androxa

  44. Pingback: Beauty….. | androxa

  45. Pingback: The sparrows nest… | androxa

  46. Pingback: Rupte din suflet…. | lunapatrata

  47. Pingback: Ce-am mai blogărit – 3 | VERONICISME

  48. Pingback: Sa ne iubim… | lunapatrata

  49. Ce dor de neplecare ne-apucă uneori,
    Ce dor de viaţă-eternă din suflet se prelinge!
    Ne tânguim murirea pe coarde de viori
    şi cerem infinitul şi inima ne plânge…

    Gânduri nemuritoare îţi doresc, draga mea! 🙂 Mi-a fost dor de tine.

    Apreciază

  50. Pingback: nemurire | psi-words

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.