Somnul e prietenul meu

Motanul Grişka – expert în arta somnului

Somnul e prietenul meu.
E singurul sfânt, e singurul zeu
Somnul e prietenul meu.

.

Somnul mi-aduce în vis nădejdi noi.
Somnul mi-ngroapă durerea-n noroi,
Mi-o-neacă-n torente uriaşe de ploi.

.

Somnul mi-aduce pe-aripe uitarea;
Îmi face moşie şi munţii, şi marea;
Culege iubire senină – ca zarea.

.

Somnul m-alintă cu degete lungi,
Îmi spune poveşti de-acum şi de-atunci
Şi pace-mi aduce din văi şi din lunci.

.

Somnul mă-nvaţă să râd şi să plâng.
Somnul mă-nvaţă să zburd şi să cânt.
Somnul mă-nvaţă speranţe să strâng.

.

Somnul e bun şi adânc, e o vrajă
Ce noapte de noapte la cap îmi stă strajă.
Somnul dezghioacă surâsuri din coajă.

.

Somnul e tandru, somnul e cald.
Somnul e falnic, puternic, înalt.
Somnul e vis, beţie şi salt.

.

Somnul e prietenul meu.
E singurul sfânt, e singurul zeu.
Somnul e prietenul meu.

16 iunie 1975

Despre Vero
Îmi place să scriu, dar e mai uşor şi mai rentabil să traduc ce-au scris alţii.

2 Responses to Somnul e prietenul meu

  1. Diana Alzner says:

    Grişka, mi s-a făcut somn! 😀

    Apreciază

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.