Variaţiuni… nomade (cu 12 cuvinte impuse)


I

Doimea nomadă a sufletului,
printre muze haihui,
mi s-a-ntors acasă, necondiţionat,
fără să fi cerut şi fără să fi dat…
A trecut prin vamă ireal de uşor,
purtându-şi doza de dor,
puţin sau mult 
vârf miniatural de ac,
sau şapte tone în vrac…
Printre opinii s-a strecurat  fără teamă,
fără să le ia în seamă…
Şi-acum îmi fecundează
tăcerea ce visează…

II

Nomadă, necondiţionat,
şapte zile mintea mi-a umblat

pe un drum ireal,
trasat cu un ac miniatural,

către doimea de-Olimp
unde trec muze prin timp;
şi a adunat, puţin câte puţin,
opinii zeieşti – dizolvate în vin,
ca să le poată trece prin vamă
fără să bage nimeni de seamă;

şi-mi fecundează cu ele cuvintele,
visele, legămintele.

III

Şapte muze, cu opinii
mai mult sau mai puţin rectilinii,

s-au adunat, pe înserat,
s-acuze – necondiţionat!
doimea nomadă
a fulgilor de zăpadă,

fiindc-a trecut cu uşurinţa duhului
prin vama văzduhului,
purtând – cu un tupeu ireal!
esenţă de fractal miniatural,
cu care fecundează 

tot ce se visează.
(Fulgii de zăpadă au, fireşte,
şi o doime care nu se clinteşte,
ţintuită cu ac de ger
în troiene, departe de cer.)

19 septembrie 2013

_________________

Despre Vero
Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))

28 Responses to Variaţiuni… nomade (cu 12 cuvinte impuse)

  1. Adriana says:

    …variaţiuni ce îţi fac sufletul să cânte, pe note nomade. Frumos, Vero.Pot dormi cu versuri jucăuşe in cap…

  2. vienela says:

    Multe taceri au fost fecundate in aceasta noapte in care eu am dormit ca un prunc. Mi s-a spus odata ca am ceva ascuns, un ceva ce iese la iveala dupa un pahar de bere. Poate ca ar trebui sa imi scriu duzinele dizolvate in vin, daca vreau sa fiu atinsa de muze. 🙂

  3. vavaly says:

    a treia variatiune m a luat cu frig dar mi a picat mai draga. parca mi a inflorit Craciunul la poarta inimii :).

  4. Pingback: Duzina de cuvinte-Amenda | Cățărătorii

  5. Scorpio says:

    :))) sapte muze-s ale mele…. :)))

  6. psi says:

    o să revin. musai trebuie să anacondeiem operele inspirate, cum văd, de motan!

  7. alma nahe says:

    Oare cum ţi-o fi cu toţi „nomazii” acasă? 😆

  8. Pingback: Duzina de cuvinte 20 – Hipnoză | vantdetoamna

  9. greenleaffy says:

    Câtă plăcere să citesc variațiunile tale nomade, Vero!

  10. Carmen Pricop says:

    Fulgii de zăpadă-s atâta de uşori
    că s-ar rătăci printre nori
    dacă nu i-ar atrage doimea cea fixă.
    Oricât ar zbura în spirală, în elipsă,
    fulgii de zăpadă ajung la întâlnire.
    După un sărut cât o iarnă se topesc… risipire.

    Ce bijuterii ai pus muzele să făurească astăzi! 🙂

  11. cita says:

    Ce inspirate sunteti! Asta ca sa imi aratati mie ca m-am plans degeaba de dificultatea duzinei! 🙂

  12. Ioana says:

    Îmi place cel mai mult varianta a 3-a dar şi celelalte sunt frumoase!

  13. Pingback: Tot de-ale mele… | VERONICISME

  14. Mugur says:

    Trei variante-n trei poeme
    Adunate-n paginile aceleiași teme
    Cu vers buclucaș de frumos
    Ce parcă m-alintă-n treimea de jos!

  15. Pingback: Trec zilele-n goană – 16.4.1 | verojurnal

Lasă un răspuns

