Sonet (pentru bunica)


Cu bunica în Herăstrău, pe vremea când se numea „Parcul Stalin”

.

Ştiu, e un proverb străbun:

„Dacă n-ai bătrâni, să-i cumperi!”

Iar de-i ai, nu sta în cumpeni,

Fă-le traiul cât mai bun!

 .

Eu n-am făcut aşa dintotdeauna,

Nici de acum n-o face-voi mereu;

Aşa e „soiul rău”, se schimbă greu.

Însă, te rog, mă iartă tu acuma.

 .

De patru ori ai douăzeci de ani

Şi încă unul azi li se adună.

Mă iartă, să-ţi pot spune „La mulţi ani!”,

 .

Să pot visa, zâmbind, în nopţi cu lună,

Nu c-am găsit mormane-ntregi de bani,

Ci că tu râzi, bunica mea cea bună!

 .

29 iunie 1976

.

Bunica (trecută în nefiinţă acum aproape 31 de ani) era născută pe 29 iunie. Am mai scris pentru ea încă două poezii (aici şi aici). Cea de mai sus merge şi la Life in pictures.

Despre Vero
Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))

15 Responses to Sonet (pentru bunica)

  1. Pingback: La mulţi ani, Petru şi Pavel! | Idei Înghesuite

  2. La mulți ani !
    Cred că era o bunică blândă și iubitoare.

    • Vero says:

      Da, era – ca toate bunicile, de altfel – mai ales că eu eram singura ei nepoată 🙂
      Dar nu i se mai poate spune „La mulţi ani”, fiindcă a trecut în nefiinţă de aproape 31 de ani (e vina mea, trebuia să precizez asta – mă duc să fac un adaos).

  3. anastasia says:

    Ce scumpică erai când erai mică!
    Dumnezeu s-o odihnească pe bunica ta!
    Duminică plăcută!

  4. ellyweiss says:

    Frumoasa fotografie, minunata aducere aminte si, de asemenea, sensibila poezie! Foarte mult mi-a placut postarea!
    Sa se odihneasca in pace!
    O duminica placuta!

  5. abbilbal says:

    Nimic mai frumos decât o bunică, sau un moş, la plimbare prin burg cu un prunc de mână. Mai sunt şi câte unii care merg cu doi.

  6. Alex says:

    Frumos omagiu pentru Bunica!

    Mi-am amintit cu emoţie de Bunicuţa mea, de care îmi este atât de dor…. Cea mai bună Bunică din lume!

    O seară bună!

  7. Pingback: Petru şi Pavel… şi bunica | Idei Înghesuite

  8. Pingback: Bunica | verojurnal

Lasă un răspuns

