Iartă-mă…


mama – pe vremea când eu încă nu existam

.

E-atât de greu să-mbrac în vorbe un sentiment care m-apasă!

O, cum să-ţi spun ce simt acuma, mămica mea mereu frumoasă?

 .

Tu, de departe ori de-aproape, veghezi mereu asupra mea,

Cu ochi albaştri precum cerul, cu ochi cu străluciri de stea.

Ai ochi senini, oglinzi de suflet, sunt limpezi şi adânci, ca marea…

Văd bunătatea din străfunduri cum revărsată umple zarea!

 .

În ochii tăi e bunătate; când mă priveşti, m-apasă, grea;

Ar trebui să fug în umbră, n-am dreptul la lumina ta!

Tu mă iubeşti, precum avarul iubeşte doar comoara sa;

Eu nu ţi-am preţuit iubirea, ţi-am înşelat încrederea!

Pahar cu rodnice speranţe tu m-ai crezut atâta vreme!

Dar s-ascundea-n pahar otrava, ca-n mărul cel frumos un vierme!

Tu m-ai crescut în puf, cu trudă – odorul tău gingaş şi sfânt;

Durere ţi-am înfipt în suflet, fără de milă, atât de-adânc!

 .

Eu pot acum să-ţi cer iertare, dar vai! ce şterg cu un cuvânt,

Ori de îţi fac o promisiune ce poate fi o vorbă-n vânt?

Voi încerca să spăl prin fapte mâhnirile de fapte-aduse –

Ştiu că nu-ţi pot reda intacte iluziile brutal distruse!

Am spart un vas în mii de cioburi; mă străduiesc spre a-l lipi.

Dar orice-aş face pentru asta, nicicând cum fost-a n-o mai fi!

 .

O, de-aş fi fost o vrăjitoare, să depăn timpul înapoi…!

Dar las să meargă înainte, înfăptuind speranţe noi!

24 decembrie 1975

.

Despre  iertare au mai scris: psialmanahe,dictatura justitieivirusachealtcerseninredskysarascorpiotibicitamitzaabiciclista,  abisuri
Despre Vero
Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))

30 Responses to Iartă-mă…

  1. Pingback: Un blog de poveste » Blog Archive » Iertarea

  2. Ce te apăsa atât de crunt ?

  3. Pingback: Provocarea-Iertarea. | Cataratorii

  4. Pingback: Iertarea | Tiberiuorasanu's Blog

  5. Pingback: Iertarea | Almanahe's Weblog

  6. Pingback: psi-words » iertarea

  7. psi says:

    mi-a for dor de tine, vero! 😳
    şi te invidiez niţel! eu nu m-am gândit să-i scriu mamei poezii de iertare!

  8. almanahe says:

    mamele iartă tot-tot…şi noi lor! suntem în acelaşi pachet…ştiu că sunt şi cazuri în care nu, dar acolo e vorba despre încăpăţânare şi alte sentimente care-s încercări . 🙂

  9. Altcersenin says:

    foarte frumoasa mama ta…
    eu cred ca te-a iertat… mamele intotdeauna iarta…

    • Vero says:

      Era frumoasă… şi avea ochi foarte frumoşi, albaştri… N-am visat-o de prea multe ori de când nu mai e, dar aproape întotdeauna i-am văzut în vis albastrul ochilor.
      Şi da, m-a iertat 🙂

  10. Pingback: iertarea | ECLIPSA DE MARTE

  11. Ai depanat timpul, se pare.. :))
    ps/Salutari motanului! :))

  12. anaid says:

    nu exista lucru sa nu-l ierte o mama copilului sau. sunt sigura ca si a ta te-a iertat 🙂

  13. Pingback: FEMEILE CONSERVATOARE LUPTĂ ÎMPOTRIVA CANCERULUI MAMAR | Hai ca se poate!

  14. Pingback: Bulgarii cresc salariul minim pe economie si pensia minima si ingheata salariile guvernantilor – La noi de ce nu se poate? | Hai ca se poate!

  15. Pingback: Stridiile şi fasolea | Gabriela Elena

  16. Pingback: Glume pasirate, cu drept de autor, pentru o digestie mai uşoară a realităţii (1) | Gabriela Elena

  17. Pingback: Cuvinte din trecut – Mătuşa Pia | VERONICISME

  18. cita says:

    Imi pae rau ca nu am citit poezia asta la vremea cuvenita. Nici nu stiu de ce si cum mi-a scapat!
    Acum iti raspund cu lacrimile inodate.
    Toti copiii au impresia ca-i deceptioneaza pe parinti insa parintii, ei stiu TOT si nimic nu-i atinge pentru ca iubirea e prea mare ca sa se lase ranita!

    • Vero says:

      Într-adevăr, Cita, aşa e…
      Oricum, mama a păstrat poezia pe care i-am dat-o în chip de dar de Crăciun – am găsit-o după moartea ei, când am făcut ordine în lucrurile rămase.

  19. Pingback: Iertarea | Un blog de poveste

  20. Pingback: Stele care pier fără să cadă de pe cer | Vero Versiuni

Lasă un răspuns

