El Mârţan


Foto: Iulia Mihai

Motto:
“I did it my way”

La paşa vine un ţigan

Cu jegul strâns pe el de-un an.

– Sunt, paşă, neam de om cretin

Şi de la Ciorogârla vin

Să-l vând pe El Mârţan.

.

Ţiganii toţi răsar din cort

Să vadă cum mârţoaga-mi port

Târâş de frâu, căci ea la trap

Nu merge nici de-i dau în cap –

Şi nu i-aş da nici mort.

.

Dar plozii mei de foame mor

Şi n-am, mânca-ţi-aş, nici un chior.

De-amar de post îndelungat,

Mă tem că-mi crapă ochi-n cap;

Şi mi-e de crâşmă dor.

.

Pierdut-am bănişorii toţi.

Dă-mi alţii, paşă, ştiu că poţi!

Dă-mi bani pe cal! Eu mi-s sărac,

Da tu ai gologani în sac!

Din ei dă-mi câţi socoţi!

.

Trăgea mârţoaga, dând ocol,

De frâu-i, un crâmpei de ţol.

Şi tace paşa. Tot rânjind.

Cănita-i barbă netezind,

Stă mut, cu ochi-n gol.

.

– Ţigane,-un sac de-arginţi primeşti?

– Holeo, mânca-ţi-aş, zgârcit eşti!

Galbeni vedeam în visul meu!

Ptiu, să te bată Dumnezeu!

Ca dracu tu plăteşti!

.

Dar sacu-l ia, cu ochii plini

De zâmbet şi lucind senini.

De-acum, cu-arginţii căpătaţi,

Trăi-va ca şi ăi bogaţi,

N-o cere la străini.

.

Nu va mai sta sub cort, în fum,

Nici n-o mai tâlhări pe drum.

Cu ţuică fiartă s-o-ntrema,

Căci va avea şi el ce da

La crâşmă de acum!

.

El strânge sacul mai cu foc,

Pleacă spre crâşma lui Boboc,

Aleargă dus de-un singur gând.

Dar brusc se-ntoarce, tremurând,

Ca prostu’ stă pe loc.

.

Se uită lung la sac şi-i pal

De parcă s-a-necat la mal.

Mârţoaga şi-o priveşte drept

Şi, pe furiş, cu fruntea-n piept,

S-apropie de cal.

.

Cuprinde gâtu-i mustăcind

Şi-n rara-i coamă îngropând

Obrajii-i negri: – Văleleu –

Şopteşte-ncet – ce, fleţul meu,

Credeai că eu te vând?

.

Nu te vor duce la război,

Să mori ca boul între boi.

Acu’ am bani, nu  mi-s sărac;

S-o ştergem, frate, că un sac

De-arginţi avem cu noi!

probabil 1974

Puteţi citi alte texte cu tema „I did it my way” sub semnăturile: papagigli, virusverbalis, psipsina, scorpio72
Despre Vero
Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))

27 Responses to El Mârţan

  1. Pingback: Tot de-ale mele, săptămâna asta (28.02-06.03.2011) | VERONICISME

  2. papagigli says:

    Haoleu Pirando, ca misto ai imbirligat-o, minca-ti-as! 😆
    Se uită lung la sac şi-i pal
    De parcă s-a-necat la mal.

  3. Pingback: I did it my way | VatiClanul Papal

  4. anowen says:

    hehehe! buna! 😆

  5. Superrrrr! Bai ,ce-mi place! :))
    Pirandooo,fah, tu nerozasi,
    Tu sacu mieu iar il golisi..!
    Da’, lasa ,fah,ca-l fac la loc,
    Tai io boznare pan Niu york…

  6. Pingback: Again-I did it my way | cataratorii

  7. scorpio72 says:

    :)) mi-a placut mult! uite..varianta in genul asta nu o auzisem…

    http://scorpio72.wordpress.com/2011/02/28/again-i-did-it-my-way/

  8. Pingback: Povestea unui blogger prost « Ioan Usca

  9. psipsina says:

    tare faină vero! un zâmbet de luni dimineață pentru care tare mulțumesc. un sac de-arginți sunt toate zâmbetele noastre. :))

  10. Pingback: i did it in my way | psipsina

  11. Pingback: i did it in my way | psipsina

  12. Pingback: Inocentul – 14 | Caius

  13. Diana Alzner says:

    Vero, am citit, l-am strigat şi pe soţiorul meu din dormitor să vină să-i citesc. 😀 I-am citit şi ne-am stricat de râs amândoi.
    Eu ştiam ce poţi, dar pe el l-ai dat gata! 😀
    Mulţumim, nu ştiu dacă azi am râs până la ora asta.

  14. Pingback: BLOG DE BLOG – cele mai bune bloguri din 2010 | Hai ca se poate!

  15. Pingback: Trafic cu Hituri (runda 57) | Blogul lui Teo Negură

  16. Pingback: Mărţişor | Link-Ping

  17. De 1 Martie, cu drag!

  18. Pingback: El Zorab… (parodie) | ropot de secunde...

  19. Pingback: El Mârţan… (parodie) | ropot de secunde...

  20. Pingback: i did it in my way | psi-words

Lasă un răspuns

