La limita suportabilului…


La Derelitta (Sandro Botticelli)

Dacă în ochi ai lacrimi şi-n piept îţi gem suspine,

Şi-un nod în gât îţi urcă şi să blestemi îţi vine,

De simţi că îţi e ciudă pe lume şi pe oameni

Şi-ai vrea cu toţi să piară fiindcă cu ei tu sameni,

De îţi apare totul ciudat, lipsit de sens,

Sau dacă viaţa-ţi pare numai un vid imens,

E bine de furtuna-şi dezlănţuie armate

Cu tunete ca tobe ce bat înfuriate

Şi cete de sălbatici, cu suliţi mari de fulger

Şi cu tam-tam de ploaie,

Şi vânt – năprasnic muget.

E bine, căci furtuna e răzbunarea ta,

Sau pentru că poţi plânge, temându-te de ea.

*

Dar dacă,-n loc de asta, un soare cald zâmbeşte

Şi-oricare fir de iarbă viaţa preamăreşte,

Un imn e orice floare, şi orice pom – un cântec

Slăvind mereu natura şi-al ei vrăjit descântec,

Atunci abia-ţi dai seama că nimănui nu-i pasă

De pentru tine viaţa-i urâtă sau frumoasă,

Că timpul nu se-opreşte, oricât de mult o vrei,

C-aceeaşi fi-va lumea şi după ce-ai să piei.

*

Te simţi atuncea singur, făr’ prieteni, făr’ de rost

Şi, regretând ce fost-a, visezi la ce n-a fost.

iunie 1975

Despre Vero
Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))

33 Responses to La limita suportabilului…

  1. Vero says:

    Titlul iniţial al poeziei era „Dacă…”. L-am schimbat acum, ca s-o pot transforma într-un răspuns la… provocare.

  2. papagigli says:

    Vero, davvero stupende 😉

  3. Pingback: Angoase la limita suportabilului. | cataratorii

    • Vero says:

      Mulţumesc! 🙂
      Mă bucur când versurile mele le plac altora, deşi le-am scris cu atât de mult timp în urmă încât uneori am impresia că sunt ale altcuiva 😀 Când am scris poezia asta încă nu împlinisem 18 ani 🙂

  4. Pingback: Tot de-ale mele, săptămâna asta (21-27.02.2011) | VERONICISME

  5. redsky2010 says:

    super, eminescu ce esti! are o nota de optimism undeva aproape de sfarsit care-mi place.

  6. Pingback: La limita suportabilului | Redsky2010's Blog

  7. Pingback: Cocoşul cu abilităţi speciale « Ioan Usca

  8. „Un imn e orice floare, şi orice pom – un cântec
    Slăvind mereu natura şi-al ei vrăjit descântec,”
    Si noi iti multumim!

  9. Pingback: Inocentul – 8 | Caius

  10. Diana Alzner says:

    Vero, dacă scriai sub titlu „M. Eminescu” sau „G. Coşbuc”, aş fi crezut cu toată seninătatea. 🙂 Versificaţia este impecabilă, dar nu sunt doar cuvinte „ce din coadă au să sune”, ele mai şi spun ceva. Ceva ce mi-a plăcut. 🙂

  11. Pingback: la limita suportabilului | psipsina

  12. Pingback: Pentru tine, Lisa! (3) | Cristian Dima

  13. Pingback: Trafic cu Hituri (runda 56) | Blogul lui Teo Negură

  14. Pingback: Promo – Palatul Vrăjitoarei – episodul 13 | Link-Ping

  15. Pingback: Udrea vrea sa il schimbe cat mai repede pe Boc | Hai ca se poate!

  16. teonegura says:

    Maaai, dar ai talent cu carul, am citit celelalte comentarii, de teama sa nu gafez, sa zic ca e deosebit ce-ai scris tu… Imi ziceam ce naiba poezie a lui Eminescu e asta si n-o stiu? 🙂

    • Vero says:

      Mulţumesc – mă faci să roşesc 😳
      Poezia e scrisă când eram în liceu – cu capul plin de versurile clasicilor, de stilul lor 🙂
      Încet, încet, o să-mi pun pe blog toate poeziile – o să se vadă că sunt… inegale, „talentul” meu e cu toane 😀

  17. Pingback: Omagiu frumuseţii ce oglindeşte sufletul | Gabriela Elena

  18. Pingback: Ce ne face bărbaţi? | Blogul lui Teo Negură

  19. Shayna says:

    Foarte,foarte frumos! Imi place aici, bine te-am gasit! 🙂

  20. Pingback: Departe | Cristian Dima

  21. Pingback: Pac-pac | Un blog cu năbădăi

  22. Carmen Pricop says:

    Visez la ce n-a fost şi fără să regret
    şi, singură, visând, parcă mi-e mai încet
    timpul neiertător fiindcă-n visul meu
    trăiesc de două ori … şi-acolo nu-s doar eu. 😀

    M-ai încântat… 🙂

Lasă un răspuns

