Ceaţa


Foto: Alice Drogoreanu

Albă ceaţă, ceaţă deasă,

Vezi cum cade, cum se lasă,

Colo-n zare,-ndepărtare,

Ceaţa albă peste mare?

*

Se ridică şi se lasă

– Văluri albe de mireasă –

Ceaţa albă peste stânci,

Peste apele adânci…

*

Iar când ceaţa urcă-n sus

Tu-ţi iei barca şi te-ai dus.

Şi apoi, când eşti departe,

Cade ceaţa, ne desparte.

*

Eu zăresc în depărtare

Numai ceaţa peste mare –

Văluri albe de mireasă

Peste apa-ntunecoasă.

*

Ia-mă-n barca ta odată,

Într-o noapte fermecată

Când se urcă ceaţa-n sus –

Să nu fii tot singur dus.

*

Du-mă peste ape-adânci,

Peste valuri, printre stânci;

Ceaţa albă, de se lasă,

Îmi va fi văl de mireasă!

20 iulie 1977

Despre Vero
Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))

12 Responses to Ceaţa

  1. Mi-a plăcut, în mod deosebit, ultima strofă:

    „Du-mă peste ape-adânci,
    Peste valuri, printre stânci;
    Ceaţa albă, de se lasă,
    Îmi va fi văl de mireasă!”

    • Vero says:

      La 20 de ani, pe malul mării, într-o zi ceţoasă, ideea mi s-a părut cât se poate de romantică… Şi acum continuă încă să-mi aducă în minte o serie de imagini şi de crâmpeie dintr-o poveste păgână a nunţii oficiate de stihii 🙂

  2. Pingback: Despre supravieţuire | Blogul lui Teo Negură

  3. Pingback: Vis de copilă | Noaptebunacopii's Blog

  4. Pingback: Iertare | Cristian Dima

  5. Pingback: Ora de sport | Un blog cu năbădăi

  6. Pingback: BLOG DE BLOG – cele mai bune bloguri din 2010 | Hai ca se poate!

  7. Pingback: Clasament bloguri 2010 | Popateapa's Blog

  8. George Valah says:

    In vremurile de atunci, imi placea sa cutreier muntii, cu piciorul 🙂 Iar ceata de pe munte…. Ehh…

    • Vero says:

      Eu am coborât o dată, pe o ceaţă cumplită – abia dacă vedeai la un metru – de la Babele până în Sinaia. Eu şi prietenul meu de atunci – pesemne la fel de ţicniţi amândoi. Am auzit de vreo câteva ori urlete de lupi în depărtare şi oarece localnici mi-au spus, pe urmă, că am avut mare noroc, fiindcă ceaţa aia albă ar fi putut să-mi fie nu văl de mireasă, ci giulgiu… 😛

      • George Valah says:

        Si eu am coborat, singur, in fuga, sa prind trenul, ca mi se terminasera banii… Intr-o ora jumate am fost jos, in gara…ca sa constat ca-mi uitasem buletinul la cabana Babele! Am dormit la o stana (atatia purici pe mine n-am avut in viata mea!) si a doua zi eram iar sus…ca sa cobor din nou… Dar atunci, era vreme buna. Ceata, in Bucegi pe platou, Fagaras, Apuseni, Retezat… Amintiri!

Lasă un răspuns

